Podchaser Logo
Home
۳۳۰میلیارد دلار؛ ارزش تک‌شاخ‌های هندی

۳۳۰میلیارد دلار؛ ارزش تک‌شاخ‌های هندی

Released Saturday, 16th July 2022
Good episode? Give it some love!
۳۳۰میلیارد دلار؛ ارزش تک‌شاخ‌های هندی

۳۳۰میلیارد دلار؛ ارزش تک‌شاخ‌های هندی

۳۳۰میلیارد دلار؛ ارزش تک‌شاخ‌های هندی

۳۳۰میلیارد دلار؛ ارزش تک‌شاخ‌های هندی

Saturday, 16th July 2022
Good episode? Give it some love!
Rate Episode

https://shanbemag.com/wp-content/uploads/2020/04/هند.mp3اینجا هندوستان است؛ اینجا همه چیز زیاد است؛ از جمعیت آدم‌ها گرفته تا جمعیت استارتاپ‌ها و حتی تعداد یونیکورن‌ها یا تک‌شاخ‌ها. انگار این ملت هزار مذهب و هزار‌رنگ، به کم راضی نیست. البته حق هم دارند. جمعیت بیش از یک میلیارد و 400میلیون نفری هندوستان نیازهای بی‌شماری دارند و استارتاپ‌ها راه‌حلی غیرقابل چشم‌پوشی برای رفع این نیازها به‌شمار می‌روند. هند در حال ساخت یک اکوسیستم بزرگ است که نشانه‌های بزرگی را هم در آن می‌توان دید؛ از بیش از 65هزار استارتاپ‌ها گرفته تا بیش از 90تک‌شاخ. در این گزارش به اکوسیستم استارتاپی هند می‌پردازیم که در کنار آمریکا، انگلیس و چین به‌عنوان یکی از بزرگ‌ترین اکوسیستم‌های استارتاپی در جهان شناخته می‌شود و طی 10سال گذشته، رشد چشمگیری داشته است.اکوسیستم استارتاپی هند در حال گذار از یک اکوسیستم جوان و توسعه‌نیافته به یک اکوسیستم بالغ است. اگرچه این اکوسیستم به شکوفایی قابل‌توجهی رسیده، اما با برخی نابرابری‌های آشکار مواجه شده چون سرمایه‌گذاری‌ها فقط در چند بخش و چند مدل کسب‌وکار متمرکز شده‌اند و تعداد کمی از استارتاپ‌ها تامین مالی می‌شوند. به‌طوری‌که بین سال‌های 2014 تا 2020 تنها 6درصد از استارتاپ‌ها تامین مالی شدند. با وجود این، 44 استارتاپ هندی در سال‌2021 به تک‌شاخ یا همان یونیکورن تبدیل شدند و مجموع تک‌شاخ‌های هندی در سال‌2022 به 90 عدد رسیده که بیشتر آنها در بخش خدمات فعالیت می‌کنند. ارزش کل این تک‌شاخ‌ها 330میلیارد دلار است. قابل توجه است که متوسط نرخ رشد سالانه اسب‌های شاخدار هندی بیشتر از ایالات متحده، بریتانیا و بسیاری از کشورهای دیگر است.

تامین مالی استارتاپ‌های هندیاستارتاپ‌های هندی نیاز به یک جریان ثابت سرمایه‌گذاری دارند و تامین مالی جمعی می‌تواند نقشی محوری در آنها ایجاد کند. درحالی‌که ‌تامین مالی بانکی و سرمایه‌گذاری خطرپذیر همچنان به‌عنوان پرطرفدارترین گزینه‌های تامین مالی باقی خواهند ماند، نگرانی گسترده‌ای در مورد رسیدگی به محدودیت‌های اعتباری که کارآفرینان با آن مواجه هستند، وجود دارد. بنابراین، گسترش دامنه ابزارهای تامین مالی موجود برای اکوسیستم هند جهت ادامه نقش آنها در سرمایه‌گذاری، رشد، نوآوری و ایجاد اشتغال ضروری است. در سطح جهانی، تامین مالی جمعی ابزار موفقی در ادغام منابع برای استارتاپ‌های نوآور با آینده‌ای امیدوارکننده است. سیاستگذاران و تنظیم‌کننده‌ها در چندین کشور به پتانسیل این پلتفرم‌ها پی ‌برده‌اند و قصد دارند نگرانی‌های مربوط به شفافیت، آگاهی از ریسک سرمایه‌گذاران و حمایت از مصرف‌کننده را برطرف کنند.این مفهوم سال‌2012 در هند رایج شد. با این حال، تأمین مالی جمعی هنوز در هند در مرحله بسیار نوپایی است و باید فراتر از تامین مالی مرتبط با شرایط اضطراری به سمت سرمایه‌گذاری پایدار حرکت کند. سرمایه‌گذاری جمعی می‌تواند به استارتاپ‌ها کمک کند تا ایده‌ها و محصولات را بدون MVP نهایی آزمایش کنند و بنیانگذاران را قادر می‌سازد تا جامعه‌ای را هدف قرار دهند که در حال حاضر به دنبال پذیرش اولیه هستند. همچنین می‌تواند به آزمایش بازار پذیرندگان اولیه قبل از ورود به بازار واقعی کمک کند. به‌طور مشابه، در بریتانیا، تامین مالی جمعی مبتنی بر سهام از 30میلیون پوند (37.5میلیون دلار) در سال 2013 به حدود 550میلیون پوند (687میلیون دلار) در سال‌2020 افزایش یافت.

حمایت‌های دولتی از استارتاپ‌هادولت هند ارزش کار استارتاپ‌ها و استفاده از نوآوری‌های آنها را برای بهبود ارائه خدمات عمومی درک کرده است. به‌عنوان مثال، وزارت دامپروری و لبنیات این کشور یک چالش بزرگ را با همکاری startup india انجام داده تا به استارتاپ‌های برتر در 5 دسته، جوایز نقدی قابل‌توجهی اهدا کند. با شیوع بیماری کووید-19 بسیاری از هندی‌ها به سمت دریافت خدمات آنلاین سوق داده شدند و این موضوع موجب شد تا کسب‌وکارهای آنلاین زیادی توسعه یابند و سرمایه‌گذاری‌های چشمگیری در این زمینه انجام شود.از برنامه‌های شاخص دولت هند برای حمایت از استارتاپ‌ها می‌توان به معافیت‌های مالیاتی، عدم نیاز به ضامن برای دریافت تسهیلات، حمایت قانونی برای ثبت اختراع و حمایت مالی مستقیم از نوآوری‌ها و... اشاره کرد. برنامه‌هایی مانند Startup India ، Make in India، Stand در همین راستا شکل گرفته‌اند. این حمایت‌ها موجب شده تا استارتاپ‌هایی در شهرهای کوچک هند مثل چنای و حیدرآباد شکل بگیرند و 20درصد از استارتاپ‌های این کشور در شهرهای کوچک و خیلی کوچک مستقر باشند.

سرمایه‌گذاری‌های جمعی در اکوسیستم استارتاپی هندسرمایه‌گذاری جمعی آن هم در کشوری که بیش از یک میلیارد و 400میلیون نفر جمعیت دارد، یک گزینه درخ...

Show More
Rate

Join Podchaser to...

  • Rate podcasts and episodes
  • Follow podcasts and creators
  • Create podcast and episode lists
  • & much more

Episode Tags

Do you host or manage this podcast?
Claim and edit this page to your liking.
,

Unlock more with Podchaser Pro

  • Audience Insights
  • Contact Information
  • Demographics
  • Charts
  • Sponsor History
  • and More!
Pro Features